FELANMÄLAN

FASTIGHETSKÖTSEL

BREDBAND / KABEL TV

HISS/VATTEN/SKADEDJUR

FELANMÄLAN


FASTIGHETSSKÖTSEL

Gör följande felanmälningar till fastighetsförvaltningen NABO:

  • Smärre reparationer och justeringar
  • Belysning – föreningens belysning, d v s lysrör, glödlampor och armaturer i gemensamma utrymmen.
  • Hissar  föreningens hissar, förutom i akutfall, då någon person har fastnat i en hiss. (Se info längre ner!)
  • Porttelefoner – föreningens porttelefoner. Observera att portkoder inte förekommer.
  • Tvättstugor – tvättmaskiner, centrifug, torkskåp, torktumlare eller annan utrustning i tvättstuga. Sätt upp ett meddelande på den felanmälda maskinen, att felanmälan har gjorts, så att inte andra ringer i onödan.

Nyckelbrickor

Vid fel på eller förlust av nyckelbricka kontakta NABO som hjälper er med det.





OBS!
För att felanmälan ska kunna behandlas måste alltid namn,  lägenhetsnummer och kontaktuppgifter anges


Fastighetsförvaltare:

NABO 

Spångatan 11, Plan 2

211 44 Malmö


Telefonkontakt Boende:

010-288 00 27 

Måndag – Fredag 09:00-12:00


Felanmälan:

010-288 00 26

Måndag – Fredag 07:00-16:00


Jourtelefon:

010-288 00 26

Måndag – Fredag 16:00-07:00

Glöm inte använda BoAppa vid felanmälningar. Snabbt och smidigt samtidigt som styrelsen har bättre översikt på eventuella problem och åtgärder som behövs

STYRELSEN

FELANMÄLAN


BREDBAND / KABEL TV

Felanmälan Bredband

Telenor levererar bredbandet. Vår uppkoppling är på 250 MBit/s nedströms och 100 MBit/s uppströms.

Bredbandet ingår i din månadsavgift och finns tillgänglig i alla lägenheter.


Teknisk Support: www.telenor.se
Telefon: 020-222 222
Status driftstörningar  (vid störning behöver du tillgång till mobilt-3G)

Vid en felanmälan är det bra att ha följande tillgängligt:

  • Organisationsnumret till brf Örnen: 716407-0406
  • MAC-numret till din router om du har en sådan. Numret finns vanligtvis på undersidan av routern
  • Ett särskilt nummer som finns på dosan vid anslutningen till väggen
  • Ditt lägenhetsnummer. Supporten kan fråga efter det nya lägenhetsnumret men också efter det gamla

Om inte felet rättas till med det samma – begär att få ett ärendenummer, så att du inte behöver upprepa allting vid förnyad kontakt.

Felanmälan och andra tekniska frågor kring TV kontakta Tele2

(ComHem har gått ihop med Tele2 och heter nu Tele2).


Ring på 90 222

(från utlandet +46(0)772-25 25 25) Samtalskostnad motsvarande ett Sverigesamtal

  • Vardagar: 08 - 19
  • Lördag: 09 – 15
  • Söndag: Stängt
  • Helgdagar mån-fre: 09 - 15


AvvikelserPåskafton, Midsommarafton, Julafton, Nyårsafton: 9 - 14

FELANMÄLAN


HISS / VATTEN / SKADEDJUR 

Felanmälan Hissar – akutfall


Akutfall då personer fastnat i hissen

Hiss i Skåne

Telefon040-96 25 25

Felanmälan Vatten


Vid fel på vattenleveransen
Anmäl till VA SYD Malmö: kund@vasyd.se
Telefon: 040-635 10 00

Skadedjur och bostadsohyra


Om du upptäcker skadeinsekter eller skadedjur i din lägenhet.

Kontakta Nomor AB och fyll i skadeanmälan


Telefon: 0771-122 300

Kundtjänst öppettider 07.00-17.00


Vid en felanmälan är det bra att ha följande tillgängligt:

  • Uppge att du ringer från Bostadsrättsföreningen Örnen
  • Organisationsnumret till brf Örnen: 716407-0406

SOS 112


AKUTA ÄRENDEN 

Nödnumret 112 ska användas vid akuta nödsituationer

då det är fara för liv, egendom eller miljö.


En nödsituation är när du snabbt behöver hjälp från

ambulans, räddningstjänst eller polis