Felanmälan

Fastighetsskötsel, felanmälningar

Gör följande felanmälningar till fastighetsförvaltningen:

  • Smärre reparationer och justeringar
  • Belysning – föreningens belysning, d v s lysrör, glödlampor och armaturer i gemensamma utrymmen.
  • Hissarföreningens hissar, förutom i akutfall, då någon person har fastnat i en hiss. (Se info längre ner!)
  • Porttelefoner – föreningens porttelefoner. Observera att portkoder inte förekommer.
  • Tvättstugor – tvättmaskiner, centrifug, torkskåp, torktumlare eller annan utrustning i tvättstuga. Sätt upp ett meddelande på den felanmälda maskinen, att felanmälan har gjorts, så att inte andra ringer i onödan.

Förvaltare ornen@orehus.se
Telefon:
 040-18 40 50 (telefonsvarare)

Nyckelbrickor

Vid fel på eller förlust av nyckelbricka.
För att felanmälan ska kunna behandlas måste namn och lägenhetsnummer anges.

Örehus: Anita Jönsson anita.j@orehus.se
Telefon: 040-23 43 00 (telefontid måndag – torsdag kl 10:00 – 12:00).

Örehus Fastighetsförvaltning AB
Spångatan 11, plan 2
211 44  Malmö

Bredband

Telenor levererar bredbandet. Vår uppkoppling är på 250 MBit/s nedströms och 100 MBit/s uppströms. Bredbandet ingår i din månadsavgift och finns tillgänglig i alla lägenheter.
Läs mer…

Teknisk Support: www.telenor.se
Telefon: 020-222 222
Status driftstörningar  (vid störning behöver du tillgång till mobilt-3G)

Vid en felanmälan är det bra att ha följande tillgängligt:

  • Organisationsnumret till brf Örnen: 716407-0406
  • MAC-numret till din router om du har en sådan. Numret finns vanligtvis på undersidan av routern
  • Ett särskilt nummer som finns på dosan vid anslutningen till väggen
  • Ditt lägenhetsnummer. Supporten kan fråga efter det nya lägenhetsnumret men också efter det gamla

Om inte felet rättas till med det samma – begär att få ett ärendenummer, så att du inte behöver upprepa allting vid förnyad kontakt.

Hissar – akutfall

I akutfall (personer som fastnat i hissen)
Hiss i Skåne
Telefon: 040-96 25 25

Felanmälan Kabel-TV

Felanmälan och andra tekniska frågor kring TV kontakta ComHem.
www.comhem.se

Skadedjur och bostadsohyra

Om du upptäcker skadeinsekter eller skadedjur i din lägenhet.

Kontakta Nomor AB, anmälan på Nomor skadeanmälan.
Telefon: 0771-12 23 00 (kundtjänst har öppet mellan kl 07.00-18.00)

Vid en felanmälan är det bra att ha följande tillgängligt:

  • Uppge att du ringer från Bostadsrättsföreningen Örnen
  • Organisationsnumret till brf Örnen: 716407-0406

Vattenleverans

Vid fel på vattenleveransen
Anmäl till VA SYD Malmö: kund@vasyd.se
Telefon: 040-635 10 00

Nödfall

Vid nödfall eller akut fara ring SOS nödnummer 112.